Festőművész, képzőművésztanár
Ruskó Márton képei rendkívül személyes, ösztönös alkotások. Nyersességükben, kendőzetlenségükben és frissességükben talán az utcai falfirkákhoz állnak esztétikailag a legközelebb, amiket még nem hatott át a graffiti tipográfiai formalizmusa. Ruskó képei lemondanak a táblaképek története során kidolgozott keretrendszerekről, perspektíváról, leképzési toposzokról, és megpróbálnak visszatalálni a barlangrajzok mágikus ősképeihez. A művész ennek szellemében alászáll tudatalattijába és megpróbálja kikapcsolni tanult automatizmusait, ahogyan számos más művész is kísérletezett evvel a XX. század folyamán. Ruskó automatikus írással próbál üzeneteket közvetíteni és szimbólumokat a képeire vésni, amik figyelmen kívül hagyják a festészet története során létrejövő összes manírt. Alapvetően elhanyagolt faltextúrákra emlékeztető képei egy olyan hullámvasútra invitálják a befogadóikat, ahol a gyermeki banalitás keveredik a fájó őszinteséggel, és a sötét tónusú művek háttere által megnyílhat az a vizuális világ, amit kontrasztokra és a káoszra alapozott Ruskó Márton. (Fenyvesi Áron Írása)
Magyar Képzőművészeti Egyetem (MKE)
Budapest
Untitled
Ruskó Márton
Gyere! / Come!
Ruskó Márton
All1
Ruskó Márton
Untitled
Ruskó Márton
La la la la
Ruskó Márton
Kiflik tánca / The dance of the croissants
Ruskó Márton
Idea
Ruskó Márton
Untitled
Ruskó Márton
Untitled
Ruskó Márton
Untitled
Ruskó Márton
Sombrero Eső / Sombrero Rain
Ruskó Márton
Untitled
Ruskó Márton
Untitled
Ruskó Márton
Untitled
Ruskó Márton
Mese / Tale
Ruskó Márton
Háború / War
Ruskó Márton
Golgota triptichon
Ruskó Márton
Clock
Ruskó Márton
Aratás
Ruskó Márton
"X"
Ruskó Márton
Kaval Kád
Ruskó Márton
Past
Ruskó Márton
B-Rain
Ruskó Márton
Gate
Ruskó Márton