Képzőművész, művésztanár
Már az egyetemi évek alatt kialakult bennem annak az igénye, hogy a színekkel kapcsolatos hagyományos technikákra épülő képalkotói lehetőségeken belül, figurális és nonfiguratív kompozíciókon keresztül újra vizsgáljam az egyes színek tulajdonságait, „viselkedését”, és a színek egymáshoz való viszonyát. Ezt az elhatározást erősítették a Regensburgi Egyetemen folytatott tanulmányaim. A német képzőművészetoktatásnak ugyanis jelentős részét képezi a romantika színelmélete és az expresszionizmus színhasználata. Véleményem szerint napjainkban a színek szerepe és hatása nem evidens és nem is magyarázható a jól bevált fordulatokkal és megállapításokkal. Nonfiguratív sorozataimban elsősorban a színek megváltozott minőségi és mennyiségi összefüggéseivel foglalkozom, míg az ehhez a kutatási irányhoz szorosan kapcsolódó figurális kompozíciók összetettebb viszonylatában főleg a színek módosult elbeszélő értékét - amit akár új narratív értéknek is nevezhetünk - vizsgálom.
Budapest
Kompozíció XIII.
Lichner Barbara
Kompozíció XII.
Lichner Barbara
Kompozíció X.
Lichner Barbara
Kompozíció V.
Lichner Barbara
Kompozíció XI.
Lichner Barbara
Kompozíció VIII.
Lichner Barbara
Büfé csendélet
Lichner Barbara
Maros mozi III.
Lichner Barbara
Jelenet IV.
Lichner Barbara
Jelenet III.
Lichner Barbara
Jelenet II.
Lichner Barbara
Tizenharmadik szín
Lichner Barbara
Viadukt
Lichner Barbara
Enteriőr II.
Lichner Barbara
Enteriőr I.
Lichner Barbara
Enteriőr párnákkal
Lichner Barbara
Enteriőr III.
Lichner Barbara
Gyermekjátékok
Lichner Barbara
Burgonyák III.
Lichner Barbara
Burgonyák II.
Lichner Barbara
Burgonyák I.
Lichner Barbara
Zöld hordó
Lichner Barbara
Inkognitó
Lichner Barbara
Kiegészítők
Lichner Barbara